Argumente pro si contra pentru infiintarea unui punct de returnare
Cum spuneam intr-un alt articol, nu toți comercianții sunt obligați să organizeze un punct de colectare. Cum așa că vrem să va punem in vedere avantajele și dezavantajele acestei actiuni, in speranta ca veti lua cea mai buna decizie pentru afacerea voastra.
Sa incepem deci cu avantajele:
-
Conformare legala – Exista unii operatori economici pentru care organizarea unui punct de colectare nu este optionala. Pentru a se putea conforma legal si a evita amenzile de pana la 50 000 RON, acesti operatori trebuie sa organizeze un punct de colectare.
-
Menținerea clientilori – Deoarece cei mai multi consumatori vor returna ambalajele atunci cand se duc la cumparaturi, prezenta unui punct de colectare in magazin va fi un factor pe care consumatorii il vor lua in calcul in alegerea locului de unde isi fac cumparaturile. Astfel, prin oferirea acestei opțiuni în magazinul dumneavoastră, puteți păstra clienții aproape. In plus puteti chiar atrage noi clienți care sunt dispusi sa se deplaseze mai departe daca astfel isi pot recupera garantia.
-
Oportunitate de câștig financiar – Pentru a va remunera eforturile de colectare a ambalajelor, administratorul sistemului (RetuRo) va va plati un tarif de gestionare pentru fiecare ambalaj colectat in cadrul SGR in functie de materialul ambalajului, volumul sau si modalitatea de colectare. Vezi in acest articol care este valoarea tarifului de gestionare. In plus, prin returnarea garantiei sub forma unui voucher vei incuraja clientii sa cheltuie contravaloarea garantiei in magazin, castigand astfel din adaosul comercial aferent produselor vandute.
-
Protecția Mediului și contribuția la o tara mai curata – Nu în ultimul rând, adoptarea colectării manuale de ambalaje reciclabile este un pas semnificativ către protejarea mediului și contribuția la construirea unei țări mai curate. Prin intermediul efortului dvs., puteți ajuta la reducerea deșeurilor, la conservarea resurselor naturale și la crearea unui mediu mai sănătos pentru generațiile viitoare.
- Costurile initiale – Înființarea și gestionarea unui punct de colectare implică anumite
costuri inițiale. Acestea pot include achiziționarea de aparate de colectare automata, dispozitive de colectare, containere
pentru depozitarea materialelor reciclabile, amenajarea spațiului și
posibile taxe de înregistrare sau autorizare. - Aspecte logistice – Pentru a putea colecta ambalaje este necesara amenajarea unui spatiu in care colectarea sa aiba loc fie in mod automat fie manual, si a unui spatiu in care ambalajele sa fie depozitate pana la preluarea de catre administratorul sistemului.
- Cashflow – banii folositi pentru a plati garantia consumatorilor vor fi blocati pana va veti recapata aceste sume de la administratorul sistemului. Astfel nu veti putea folosi aceste sume pentru plata altor creante sau investitii.
- Resurse Umane – Chiar daca angajarea unei persoane care sa fie responsabila doar de activitatile legate de colectarea ambalajelor NU este necesara, este totusi necesara o alocare partiala de resurse umane pentru a gestiona relatiile cu clientii, facilita procesul logistic si pentru a se ocupa de raportarile impuse. Toate acestea necesita timp si efort.
Daca va decideti sa operati un punct de returnare manuala suntem aici pentru a vă sprijini în fiecare pas al acestei tranziții. Contactați-ne pentru a afla mai multe despre cum putem colabora și pentru a începe să contribuiți la un viitor mai verde și mai prosper.